ASCOLA 8_Book _new_lorez

אסכולה 29 08 להתהוות כרצונם על הבד וליצירה לקרות (כמעט) מעצמה. ניתן לראות בבחירה התודעתית הזו קריאת תיגר על השיטה הנהוגה בעולם המערבי שבה החיים הם עשייה בלתי פוסקת והצבת מטרות מוגדרות היטב. תחת הפריזמה הזו, מציעה התערוכה אלטרנטיבה לעולם המהיר וההישגי, של ימינו שלפיה אפשר למצוא נחת דווקא במקום הריק, במקום בו העשייה כמו נעשית מעצמה, מתוך ההוויה. אימת הריק הופכת לפי פרשנות זו לפחד מפני אי־עשייה, וסדרת עבודות האמנות מבקשות להסיר את הלוט מפני הדמוניזציה הקיימת בתרבות הקפיטליסטית כנגד שקט והשתהות, ללא עשייה. הברות ועוצמת דיבור נמוכה). אתנחתות שבהן המלל אמנם דליל אך אינפורמציה עשירה עולה מן השקט. כלומר, החלל הריק נוכח בדיבור, בתקשורת אנושית. עיסוקה של ענת הוא מקור להשראתה ותורם להבנת עבודותיה. הציורים הם טקסט שבו יש דיבור מדוד, דיבור אסוציאטיבי ורגעים שבהם לא נאמר דבר. שטחי הצבע נטולי הדימויים מתפקדים כאתנחתות עשירות בתוכן. כך, מתאיינת לה האימה מפני הריק. גם במקומות שבהם אין התרחשות, יש רגש ויש אינפורמציה, יש תוכן ויש עניין. ענת מציירת מתוך מצב תודעתי מדיטטיבי שבו היא מוותרת על הרצון לשליטה בתוצאה, ומאפשרת לדימויים ,2022 , אוקיינוס טכניקה משולבת על קנבס

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw