ASCOLA 8_Book _new_lorez

אסכולה 24 08 ת ערוכת היחיד הראשונה של ד"ר ענת לרנר היא תערוכה אינטימית, הפותחת צוהר אל תוך עולמה הפנימי. זאת ועוד, התערוכה פורסת זווית ראייה רחבה של העולם, בהיותה שיקוף של תחומי העניין הרבים והמגוונים של הציירת. לרנר היא חוקרת של אותות דיבור ומוסמכת לטיפול ) ועובדת Process-work diplomat( בעבודה תהליכית המחלקה למתמטיקה ולמדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, ובעבר עמדה בראשה. מחקריה הם בינתחומיים וכוללים תחומי ידע רבים, כמו: תורת המשחקים ומכרזים קומבינטוריים, רשתות מחשבים, עיבוד אקוסטי של אותות דיבור ועבודה תהליכית. מניפה רחבה זו של תחומי עניין ומחקר יוצרת נביעה פנימית של רעיונות שמעשירה את ההתבוננות של ענת על העולם בסימנים ובמטפורות. הבאר העמוקה של תחומי עניין ומחקר מיתרגמת לעולם ויזואלי מדומיין עם התרחשויות מרובות, נוכחות אנושית לצד מיתולוגית, צורות ונרטיבים השוזרים את המסתורי עם הידוע והמוכר. הרומן של ענת עם עולם הציור החל באופן הדרגתי. התבנית הראשונית שעליה החלה לעבוד היה ציור על מסך הטלפון הסלולרי. משם עברה לפורמט גדול יותר של מסך המחשב ורק אז עברה לצייר על בד תוך שהיא מתנסה בציור פיגורטיבי (בשנים האחרונות בהדרכתה של אוסי ילון). בסדרת הציורים המוקדמת "חלון לירקון" ניכר כי היא נוקטת עמדה של משקיפה חיצונית, מעין מספרת "יודעת־כל", המסתכלת במטא מבט על ענת המביטה בעולם מבעד לחלון. סדרה זו מתכתבת עם תפיסה המעוגנת עמוק במסורת האמנות המערבית שלפיה הציור הוא חלון שממנו משקיף הצופה. הציור התלוי על קיר כחלון לעולם הוא מעין מטא־ציור, שבו החלון שנוכח בציור מאפשר למבטו של הצופה לחדור מבעדו אל הצייר או כמו במקרה של ענת, החלון הוא מתודה שבה היא מתבוננת בעצמה. בהמשך גיבשה ענת סגנון אישי שבו רישומים ביד חופשית חיים בצוותא עם דימויים מופשטים. גוף עבודות גדול ומרכזי זה, המתקרא "סדרת היצורים אימת הריק / ענת לרנר טקסט ואוצרות: דריה קאופמן

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw