ASCOLA_7_Jun-2022

אסכולה 49 07 הקימה האוניברסיטה הפתוחה את 2015 בשנת "אקדמיה מקוונת בע"מ", חברה בת של האוניברסיטה הפתוחה, במטרה לסייע למוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם לשלב טכנולוגיות למידה בתהליכי ההוראה, מתוך הבנה כי המהפכה הדיגיטלית כובשת בסערה את עולם הלמידה. החברה עומדת בחזית הטכנולוגית והפדגוגית של מהפכת ההוראה והלמידה הדיגיטלית בישראל. אקדמיה מקוונת שמה לעצמה מטרה לשלב את היכולות והתשתיות המבוססות של האוניברסיטה הפתוחה העומדות לרשותה עם יצירתיות וגמישות, כדי להפיק משאבי לימוד מקוונים איכותיים. עד כה הופקו במסגרת אקדמיה מקוונת עשרות קורסים ולומדות, בשלל שפות ופלטפורמות, עם התמחות בהפקת קורסים רב־מוסדיים ומרובי מרצים. בשל מרכזיות הטכנולוגיות הדיגיטליות והשפעתן על כל רובד בחיינו, הביקוש ללימודי דוקטורט בתחום הנדון הולך וגדל משנה לשנה, הן בישראל מקיים הארגון האירופי 2018 והן בעולם. מאז שנת EDEN - European( להוראה מרחוק ולמידה מקוונת )Distance Education and E-Learning Network סימפוזיון דוקטורנטים המנוהל על ידי מומחים בתחום מאוניברסיטאות שונות (יש לי הכבוד להיכלל בקבוצת המומחים של סימפוזיון זה) שמטרתו לסייע ולקדם עבודות דוקטורט הנעשות באוניברסיטאות ברחבי אירופה, ואף מחוצה לה, בנושאים של למידה מקוונת והוראה מרחוק. הנחת היסוד של סימפוזיון זה היא שהמחקר בתחום של הטמעת הטכנולוגיות הדיגיטליות במערכות למידה הוא כה מורכב ומגוון, ולכן שיתופי פעולה בין חוקרים מאוניברסיטאות שונות כבר בשלב ביצוע הדוקטורט עשוי להעשיר ולהיטיב את האיכות של עבודות המחקר. משבר הקורונה העצים את החשיבות של למידה מקוונת והוראה מרחוק במערכות למידה בכל רחבי העולם. פרופ' אדו פרלמן סגן יו"ר המל"ג הדגיש זאת בהודעה לעיתונות על אישור הדוקטורט לאוניברסיטה הפתוחה: "אני מברך את האו"פ שהצטרפה היום לקבוצת המוסדות שיש להם תוכניות לימודים לתואר שלישי (דוקטורט), וזאת בעקבות אישור המל"ג את בקשת האוניברסיטה הפתוחה לפתוח תוכנית לימודים לתואר שלישי במסגרת הפקולטה לחינוך בנושא 'טכנולוגיות ומערכות למידה'. משבר הקורונה טלטל את עולם האקדמיה בכלל ואת דור המורים והמדריכים בפרט, ואילץ את המערכת להגדיר מחדש את דרכי הלמידה. מייד עם פרוץ הקורונה התארגנו כל המוסדות להשכלה גבוהה להוראה מקוונת, כדי להבטיח את המשך הלימודים האקדמיים לסטודנטים שלהם, וגבר הצורך בפיתוח טכנולוגיות חדשות ללמידה מקוונת. אישור תוכנית הדוקטורט לאוניברסיטה הפתוחה הינו משבר הקורונה העצים את החשיבות של למידה מקוונת והוראה מרחוק. פרופ' גורי־רוזנבליט

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw