ASCOLA_7_Jun-2022

אסכולה 48 07 מבססת חלק ניכר מלימודיה על שידורי רדיו וטלוויזיה. כיום יש קרוב לשישים אוניברסיטאות פתוחות (אוניברסיטאות המלמדות מרחוק) ברחבי העולם, רובן מציעות לימודי דוקטורט בתחומים מגוונים, וחלק גדול מהן נשען על למידה מקוונת. אין ספק שהטכנולוגיות הדיגיטליות כיום משפיעות על כל תחומי חיינו, ובכלל זה על מערכות למידה מהגיל הרך עד לדוקטורט, כמו גם על כל מערכי ההדרכה והעבודה במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. האוניברסיטה הפתוחה היא אוניברסיטה מובילה בישראל בתחום של טכנולוגיות למידה, ויש לה מספר תשתיות מחקר מוצקות בתחום. "המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה" הוא גוף המחקר המרכזי של האוניברסיטה הפתוחה הבוחן את שילובן של טכנולוגיות חדשניות בתהליכי הוראה ולמידה במוסד ובמערכות למידה אחרות. הוא פועל לעידוד מחקרים של חברי סגל האוניברסיטה אשר משפרים את ההבנה של תהליכי ההוראה והלמידה המתרחשים בסביבות עתירות טכנולוגיה, ושל שילובן של טכנולוגיות חדשניות בהוראת קורסים באקדמיה בכלל ובאוניברסיטה הפתוחה בפרט. במרכז חברים כחמישים חברי סגל מהמחלקות השונות באוניברסיטה הפתוחה, והוא תומך במחקרים שמבצעים חבריו וסטודנטים מצטיינים לתארים גבוהים. במרכז מתקיימת פעילות אקדמית שוטפת מגוונת במתכונת של סמינרי 17 מחקר, קבוצות לימוד משותף, ימי עיון וכנסים. מזה שנה מקיים מרכז זה כנס שנתי רב־ממדים על האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. כנס זה מושך אליו את בכירי החוקרים והחוקרות מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, כולל משתתפים מחו"ל. בנוסף למרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה יש באוניברסיטה הפתוחה מספר תשתיות נוספות למחקר בתחומים הקשורים להטמעת טכנולוגיות למידה במערכות למידה מגוונות. המרכז לטכנולוגיות ולחדשנות בלמידה (שה"ם – שילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק) עוסק בפיתוח ובהטמעה של פתרונות פדגוגיים בקורסים האקדמיים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. המרכז כולל ארבע יחידות שבהן פועלים מעצבי למידה, מפתחים, מומחי וידאו ומערכות שידור ואנשי טכנולוגיה בהתמחויות מגוונות. ) מתמחה OMILab( " "המעבדה הפתוחה למדיה וידע בבניית כלי מחקר דיגיטליים שמסייעים להבין ולהסביר עולם חברתי שבו ייצור מידע, אגירתו וניתוחו נעשים בהדרגה. כלי המחקר המפותחים במעבדה מונגשים להוראה ומוטמעים בקורסים השונים בתקשורת ובתחומי ידע אחרים. כך, למשל,  סטודנטים לתקשורת מתנסים בכלים דיגיטליים לניתוח רשתות חברתיות, לכריית מידע ולוויזואליזציה של מסדי נתונים ציבוריים. "המעבדה לפסיכולוגיה ולחינוך" באוניברסיטה . היא משמשת לביצוע 2000 הפתוחה הוקמה בדצמבר ניסויים בתחומי מחקר שונים על ידי סגל המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה. המעבדה גם משמשת סטודנטים לפסיכולוגיה המבצעים ניסויים ממוחשבים, כחלק מדרישות עבודה סמינריונית אמפירית הדרושה להשלמת התואר שלהם בפסיכולוגיה. לאוניברסיטה הפתוחה יש רשות מחקר חזקה המשמשת פלטפורמה הן לקידום המחקר ולשמירה על רמה אקדמית גבוהה של האוניברסיטה, והן להתפתחות חברות וחברי הסגל האקדמי ולקידומם האישי. הרשות מעודדת את המחקר ומנגישה לחוקרות ולחוקרים באוניברסיטה את התשתית המתאימה ואת מרב הכלים, במטרה לאפשר להם לעסוק בפעילות מחקרית, להגיש הצעות מחקר לגופים מממנים תחרותיים ולאחרים, ובעיקר – לפרסם מאמרים בכתבי עת ובספרים. פועל באוניברסיטה הפתוחה מרכז לדאטה 2012 מאז – )Business Intelligence( BI ובינה מלאכותית "מעין - מידע עסקי וידע ניהולי". צוות המרכז אחראי על ניהול ופיתוח מאגרי הנתונים של האוניברסיטה הפתוחה והפיכת המידע לידע, לצורך יצירת ערך עסקי לשיפור ולמינוף הפעילות של האוניברסיטה. בעוד המערכות התפעוליות ממוקדות באיסוף ובתיעוד נתוני יעילות בהפיכת הנתונים BI־ העבר וההווה, מערכות ה למידע שבאמצעותו ניתן למדוד ביצועים, להציף חריגים ​. ולבצע תחזיות וניבוי של התרחשויות עסקיות עתידיות "לאו"פ יש רשות מחקר חזקה המשמשת הן לקידום המחקר ולשמירה על רמה אקדמית גבוהה, והן להתפתחות חברות וחברי הסגל הקדמי"

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw