ASCOLA_7_Jun-2022

אסכולה 46 07 ב אישרה המועצה להשכלה 2022 פברואר גבוהה (המל"ג) את תוכנית הדוקטורט בחינוך בתחום של טכנולוגיות במערכות למידה. אין ספק שמדובר באירוע היסטורי המסמן עידן חדש בתולדות האוניברסיטה הפתוחה. אישור זה ממצב אותה במקום של כבוד במערכת ההשכלה הגבוהה והופך אותה לאוניברסיטה "מלאה", המעניקה תארים מרמת בוגר ועד לדוקטורט. הדוקטורט מתמקד בתחום של טכנולוגיות במערכות של האוניברסיטה DNA־ למידה, והוא משקף את ה . באישור המל"ג 1974 הפתוחה מאז היווסדה בשנת ייחוד זה מודגש. בהודעה לעיתונות שניתנה ציינה יו"ר המל"ג שרת החינוך ד"ר 22.02.2022־ ב שאשא ביטון: "תחום הטכנולוגיות ומערכות הלמידה הוא תחום שמתפתח בשנים האחרונות וחשיבותו רבה בכלל, ובמיוחד בעידן הקורונה הנוכחי, בכל הנוגע ללמידה מקוונת. האוניברסיטה הפתוחה היא מוסד בעל מוניטין בפיתוח טכנולוגיות למידה ובשימוש בהן, ועל כן המל"ג רואה חשיבות בקיומה של תוכנית מעין זו". סומנה האוניברסיטה הפתוחה 1972 כבר בשנת כמובילה בתחום טכנולוגיות למידה. קרן יד הנדיב, שמימנה את פעילותה של האוניברסיטה הפתוחה בשבע שנותיה הראשונות, מינתה ועדה בין־לאומית בראשות פרופ' וילבור שראם, שהיה אז ראש המכון למחקר של טכנולוגיות מידע באוניברסיטת סטנפורד, לבדיקת ההיתכנות והחשיבות של הקמת אוניברסיטה פתוחה בישראל. בין המלצות הוועדה הודגש כי אנשי ונשות הסגל של האוניברסיטה הפתוחה העתידית יעסקו בקשת רחבה של מחקר בתחומים מגוונים, "אך פרופ' שרה גורי־רוזנבליט שחר של עידן חדש אישור תוכנית הדוקטורט לאוניברסיטה הפתוחה הינו הכרה בהובלה של המוסד בתחום הלמידה המקוונת Shutterstock / Viktoriia Debopre : איור

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw