ASCOLA_7_Jun-2022

אסכולה 13 07 צורך באיזושהי רפורמה שתשפר את איכות כוחות ההוראה, שתתמרץ מצוינות, ותשנה את מבנה השכר באופן שימשוך אנשים צעירים שיש להם אלטרנטיבות להגיע למערכת החינוך. כי כרגע מבנה השכר מוטה לטובת ותק ויש קושי גדול למשוך אנשים צעירים ומוכשרים. צריך לשפר את תהליך ההכשרה למורים, לתמרץ מצוינות בפריפריה ועוד. אני חושבת שבכל מה שקשור בחינוך זה הרבה מעבר לתקציבים. "אני חושבת שמערכת החינוך, וזה ניכר מהמבחנים הבינלאומיים, לא מכינה מספיק טוב את בוגריה למאה הזאת - לא כאזרחים ולא כעובדים. ואני חושבת שהיא צריכה להיות מוכוונת להקניית כישורים שילמדו אנשים לחשוב בצורה ביקורתית, לעבוד בצוות וללמוד כל הזמן. עולם העבודה השתנה ובמקום דגש על ידע ועל שינון צריך לעבור ליותר כישורי למידה מכל הסוגים. המבחנים הבינלאומיים מראים שיש לנו מקום רב לשיפור גם בממוצע וגם בצמצום השונות, כי אנחנו שיאני הפערים". מה זה אומר בפועל? מה התלמידים שלנו לומדים שהם לא צריכים, ומה הם צריכים ללמוד שאינם לומדים? "אני במקצועי לא אשת חינוך ולא פדגוגית, אבל האתגר היום הוא פחות השגת הידע – כי היום הידע והמידע נגישים בלחיצת כפתור. לכן ללמוד תאריכים זה קצת מיותר, וצריך ללמד חשיבה. כמובן זה דורש צורות לימוד אחרות שכנראה אין מספיק במערכת החינוך, כיוון שטרם נעשתה טרנספורמציה להקניית יכולות חשיבה. "יש צורך באיזושהי רפורמה שתשפר את איכות כוחות ההוראה, שתתמרץ מצוינות, ותשנה את מבנה השכר באופן שימשוך אנשים צעירים שיש להם אלטרנטיבות להגיע למערכת החינוך" "לשפר את תהליך ההכשרה למורים". קרנית פלוג

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw