Ascola10web

35   אסכולה  10 בן גוריון נדרשה לא להגיע לכיתת הלימודים על מנת לא להכביד על חברותיה לספסל הלימודים. הרדיפה אחר סטודנטיות וסטודנטים ערבים לא קרתה באוקטובר הרשתות החברתיות 7 מעצמה. זמן קצר לאחר ה־ היו יעד ליחידים וארגונים שעסקו באיתור אזרחיות ואזרחים ערבים "סוררים". זה מה שקרה לדלאל אבו אמנה, זמרת ידועה בעולם הערבי וחוקרת מוח בעלת תואר דוקטור מהטכניון הנשואה לסגן מנהל בית החולים העמק בעפולה. צוות המדיה החברתית שלה פרסם בשמה את המשפט "אין מנצח מלבד אללה" ולצידו דגל פלסטין, ותוך זמן קצר צייצנית דוברת ערבית, העוסקת בניטור ציוצים מעין אלה, הפיצה את הציוץ לצד פרשנות מרחיקת לכת על מקומו של משפט זה בהיסטוריה של האסלאם. כאשר אבו אמנה פנתה למשטרה כדי להתלונן על המתקפה שהיא הייתה נתונה בה, היא מצאה את עצמה עצורה בחשד להסתה ותמיכה בטרור. גם לאחר סגירת התיק נגדה, מספר חודשים מאוחר יותר, עדיין ביתה של אבו אמנה בעפולה הוא יעד להפגנות שטנה בהשתתפות ראש עיריית עפולה. במקרה זה, כמו במקרים רבים אחרים שפורסמו מאז אוקטובר, לא רק אזרחותם הישראלית לא עמדה לזכותם של פלסטינים ופלסטיניות אלה. גם היותם אזרחים נורמטיביים לכאורה – סטודנטים, בעלי ובעלות מקצועות חופשיים – לא נזקף לזכותם. מהו הדבר המאפשר לבטל את מעמד האזרחות באבחה אחת? הערבים נותרו אזרחים על תנאי , התיאוריה של האזרחות 20־ במחצית השנייה של המאה ה באה על מנת להשלים את החסר בתיאוריה של הלאומיות. בקצרה, התיאוריה של הלאומיות גרסה, החל מראשית , כי העולם המודרני מתארגן על בסיס התאמה 19 המאה ה־ בין גבולות הישות המדינית הלגיטימית לבין גבולות התרבות המשותפת לחבריה. באופן פרדוקסלי, היה זה הקולוניאליזם האירופאי שתרם להתגבשותו של סדר זה, כאשר הוא נתן בידי הקולוניות את הלאומיות כמכשיר אידיאולוגי רב עוצמה במאבקן לשחרור. ואמנם, בעקבות מלחמת העולם השנייה התארגן העולם מחדש על בסיס הרעיון של מדינת הלאום. אלא שאליה וקוץ בה, גבולות הלאום לא בהכרח חפפו את גבולות המדינות – החדשות והישנות. בהקשר זה הסוציולוגיה הפוליטית פנתה אל האזרחות וחשיבותה בכינונו של סדר פוליטי לגיטימי. אופייה הניטרלי לכאורה של האזרחות מבחינה תרבותית והתמקדותה בזכויות הפרט הציעו פתרון להגדרת טיב היחסים שבין מדינה לחברה והלגיטימיות שלהם. )YNET , הפגנה של סטודנטים באוניברסיטת תל אביב (עידו ארז

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw