Asad-Azi_Shai-Yehezkelli-Catalog

25 2021 , 4 דיוקן עצמי עם מחסה שי יחזקאלי, " LORD HELP MY POOR SOUL " מיכל נאמן, 2017 ,Last Words by Edgar Ellen Poe היא משדרת נמרצוּת אופטימית נעימה, וכולה אנרגיה ותנועה. מבט שני ומעמיק מגלה שבתוך קו המתאר השחור של הפנים מסתתרות פנים נוספות שמבטן הרציני פונה כלפי מטה. ריבוי הפנים מפוגג את העליצות. הרגל האפורה המשולשת מזכירה את ציורי הפוטוריזם האיטלקי שבהם ריבוי הרגליים מציין תנועה דינמיקה של מהירה, כמו בציורו של ג'אקומו באלה, . הרגליים בציור של יחזקאלי מוסתרות כלבלב ברצועה מאחורי תסבוכת מעוננת ושחורה, והן מסובכות זו בזו כמאיימות למעוד. הדמויות בציוריו של יחזקאלי, כמו אלה של עזי, נדרשות ללוליינות מסובכת כדי לייצר לעצמן איזון כלשהו ואחיזה בקרקע. באמצעות דימוי חוזר זה יחזקאלי נוגע בחרדות קיומיות הנמצאות במוקד ההוויה היהודית־ישראלית, ואילו עזי נוגע בחרדות קיומיות הנמצאות במוקד ההוויה הפלשתינית. 1912 , דינמיקה של כלבלב ברצועה ג'אקומו באלה, Wikimedia / By Giacomo Balla - : מתוך https://i.pinimg.com/originals/81/94/13/, CC BY-SA 4.0

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw