Asad-Azi_Shai-Yehezkelli-Catalog

22 יחזקאלי נוהג לעבוד על כמה עבודות במקביל, לרענן את העולם הציורי והמחשבתי שלו תוך התמודדות עם שאלות ציוריות שונות. הוא נוהג לדלג מעולם אחד לשני ומנושא אחד למשנהו. הוא מטפל בכתם בציור אחד ועובר לטפל בכתם שבציור אחר. לעתים תמשך העבודה על ציור שנה או שנתיים, ולעתים תושלם בתוך יום אחד. יחזקאלי עובד בטכניקות שונות: שמן, אקריליק, שמן ואקריליק יחדיו, הדפס ושמן יחדיו. המצעים של ציוריו הם נייר, קנבס, לוח עץ, לוח מחיק, ופאנלים מחומרים שונים כמו מתכת, זכוכית . MDF או , מוצגת דמות חשופה אל נורא, שמש אדומה בציור ועירומה, קריקטורית, הנוצרת משני קווים מצטלבים המתעקלים בזווית האגן והברכיים. תנוחת הגוף משדרת בהלה ואף אֵימה. היד הארוכה נשלחת כלפי מעלה כדי להגן על הפנים מפני הלא נודע, בעוד היד השנייה מנסה לייצב את הגוף השברירי ויוצרת הדים מתעקלים על S של מהירות, ואולי אבק, בדמות קווי הקרקע. היער הסבוך והאטום מאחורי הדמות חוסם את המרחב ומעצים את תחושת האימה. שני עצי דקל ניצבים בחזית היער ואינם מספקים מקלט או נחמה. 2021 , אל נורא, שמש איומה שי יחזקאלי, כך כינה יחזקאלי בהומור אופייני את הציור שלפנינו. זהו דיוקן עצמי ללא דיוקן, דיוקן עצמי רוקד על שולחנות מכיוון שהדמות אינה מוצגת כולה ופניה אינם נראים. רק פלג גופה התחתון נראה מרקד בין שלושה שולחנות קטנים המפוזרים לצידה. הם מצוירים מזוויות שונות של מבטי־על, ומזכירים את התפיסה הפילוסופית של אפלטון על ההבחנה בין עולם החושים המציאותי לעולם האידאות. ברקע, גווני צהוב חרדל עשירים, המזכירים את צבעי המדבר האוריינטלי בציורי זאב רבן והקרמיקות של בצלאל. מכנסי השרוואל הכחולים התפוחים של הדמות הרוקדת, נראים כציטוט מהציור בציור של גוטמן הרועה הערבי צועד עם עדרו, אוחז בידיו מקל רועים וכד חרס, וברקע 5 . לפני הסער של נחום גוטמן, בתי כפר ערבי על חוף הים. הוא מהווה ניגוד חריף ליהודי הגלותי בקומתו התמירה והזקופה, בשרירי זרועותיו, בהליכתו הבוטחת והנחושה, כל אלו מבטאים את הקשר העמוק והבטוח שלו לארץ. לעומתו, הדמות הרוקדת של יחזקאלי מנסה ללא הצלחה לייצב את עמידתה על רגליים שאינן סימטריות ואינן פונקציונליות. ס"מ 72X54 , שמן על נייר מודבק על עץ לבוד, 1926 , לפני הסער נחום גוטמן, 5

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw