Asad-Azi_Shai-Yehezkelli-Catalog

18 מיכאל סגן־כהן מתאר יהודי החובש את כובע הקלון, מסעד הכיסא לפניו אך הוא אינו יכול לשבת ולנוח. גורלו כיהודי מחייב אותו להמשיך ללכת. לתמה של היהודי הנודד (או היהודי הנצחי, כפי שהוא נקרא לעתים), נחשף אחשוורוש, יחזקאלי בצעירותו, עת הושפע מהספר סאטירה פוליטית ומשעשעת המאמצת 2 , היהודי הנודד נקודת מבט מפתיעה ובה היהודי הנודד הוא התגלמות רוח המרי והחירות הנאבקת עם העוול בכל מקום ובכל זמן, בניגוד לדמות הנרדפת, הסובלת. יחזקאלי מהדהד את הדימויים הללו מתוך ההיסטוריה של האמנות היהודית והישראלית, אך הוא מצמצם את דמות היהודי הנודד לאיבר אחד בסיסי: רגל השלוחה קדימה. זוהי רגל אחת יחידה, נעולה בנעל ולעתים חסרת גוף. הרגל נראית כנושאת את עול העולם, ומעלה את האפשרות שמדובר בדיוקן עצמי. . 1983 , עם עובד, אחשוורוש, היהודי הנודד שטפאן היים, 2 (פרט) 1966-1964 , כרכרות מארק שאגאל, Wikimedia / By Marc Chagall - CC BY-SA 4.0 קשים מזונותיו של האדם אברהם אופק, 1989 , כקריעת ים סוף 1902 , פליטים מקס פביאן, אוסף המשכן לאמנות ע"ש חיים אתר עין חרוד 1983 , היהודי הנודד מיכאל סגן־כהן,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw