Asad-Azi_Shai-Yehezkelli-Catalog

14 . COMING מוכרזת הקריאה: ! 15 ללא כותרת בציור מאיפה הוא בא ולאן הוא רוכב? אין בציור איפיון של מקום גיאוגרפי מסוים, הרוכב וחמורו כדמות אחת, נעים במרחב אינסופי שאינו דרך סלולה המובילה מנקודה א לנקודה ב, אלא מרחב מטאפורי, "מדבר" לבן שאינו מיושב, ומסומן כולו בנקודות שחורות במרחקים קבועים ובקצב קבוע. הסימון והקו השחור הממסגר את המרחב מדגישים את היות המרחב הזה מושגי. להבדיל מציורים רבים אחרים של הרוכב וסוסו, דווקא השניים הללו מצוירים בציור זה באופן ריאליסטי המעורר הזדהות ומדגיש את בדידותם. וגם כאן, ישנו רמז לצילו של הרוכב, עם סימן שאלה האם זהו צילו או שמא בת לוויה שהפכה לצל. , סוס לבן בעל זנב ורעמה 10 ללא כותרת בציור לתפארת הנראה כשועט בעוז, אלא שהוא חסר רגל אחת, ולפתע הוא נראה כצעצוע, כמשחק ילדים מכמיר לב שימי תפארתו מאחוריו. המודל של הסוס הוא אכן בובת סוס לבן ושבור, שעזי אסף אליו מתוך חמלה, והוא מונח על מדף בחדרו. המפגש בין מזרח ומערב בולט בעבודה הזו, בה האביר כפול הפנים מפריח נשיקות באוויר, חמוש במכחול ומשוטט במרחבים הפנטסטיים שהוא עצמו ממציא ויוצר. עזי הוא משוטט נצחי בין החברה היהודית לדרוזית, בין שפרעם שבה גדל לבין יפו שבה הוא חי. ערבסקות וציור ריקמה או תחרה בטורקיז משמשים לצד ציור ריאליסטי של הרוכב. פירוק והרכבה של כתמים וצורות הבונים את המרחב הציורי. עולם שלם המרקד בחן ובטבעיות, תוך שיטוט במרחבי הציור. ללא בדומה לילד או לליצן החצר, הרוכב בציורים נעדר מטרה. כל ישותו 21 ללא כותרת ו־ 20 כותרת משחקית טהורה, והוא מרוכז בדינמיקה עם החמור המשמש לו במה. אלו הן עבודות יצריות ומבטאות דבר מה טהור ודרמטי בו־זמנית. הניסיונות הציוריים 2020 , 15 ללא כותרת אסד עזי, מרתקים, הצבעוניות החרדלית עשירה וסמיכה על המצע הכחול שמתחת לה, כרומזת על מסעות ציוריים קודמים. קו מתאר כחול עוטף את הדמות או אולי כולא אותה, כחוט שידרה גיאומטרי המשחק ביכולות הרישומיות הפנטסטיות של האמן. החמור מודגש בקווים כתומים מעוגלים ורכים הממשיכים ומדגישים את עיגוליות בסיס הנדנדה. , מציג התרחשות בשעת לילה. 20 ללא כותרת ציור עונות השנה ושעות היממה אולי משתנות, אך הפירוטכניקה הלהטוטנית ממשיכה עוד ועוד, כל עוד לאמן יש רצון להמשיך לעוד ניסיון, לעוד אפשרות, לעוד פיתרון.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw