Asad-Azi_Shai-Yehezkelli-Catalog

11 ציוריו הבהירים והמנוקדים של עזי מעלים הקשרים של דקורטיביות המרמזת לתוקפנות, ומזכירים בכך את ציוריו של לוצ'ו פונטנה. חירור הבד על ידי סכין אצל פונטנה הוא אקט אלים, אך התוצאה היא דקורטיבית ומעודנת. מצע ) של עזי אינו מחורר אלא מעוטר בנקודות שחורות המחקות את אלמנט החירור, שהיה נפוץ בציוריו של MDF הלוח ( עזי בעבר, ומשמש אותו לעתים גם כיום. הנקודות הללו הופכות לאלמנט דקורטיבי א־היררכי, המנתק את הסצנה .) 25 ללא כותרת מהקשרים של זמן ומקום ( , לעיל), עושה עזי שימוש בקומפוזיציה היהודית המסורתית של ביאת המשיח רכוב על 7 (עמוד 3 ללא כותרת בציור חמור לבן. המרחב הוא ורוד ועשיר גוונים, תחתיו צומח דשא ירוק ושני זרי פרחים (או אולי אלו עצים?) נותרים מאחור. כבר במבט ראשוני וחטוף מקבל הצופה כפל נקודות מבט – המשיח הופך לפליט, למהגר הבורח מסכנה. במאמרו של דוד שפרבר מצוטט מרדכי עומר: "אסד עורך מסע דילוגים באמצעות התמונה בין פליטים עקורים לחוזים משיחיים. ההקבלה האירונית בין המשיח היהודי לפליט הערבי מעוררת שאלות של זהות ושל משמעות הסמלים. יש כאן מחאה ושפרבר מוסיף: "ביצירה זו הופך המשיח לפליט ולנכבש. בכך, נותן האמן קול 4 קונקרטית, אך צנועה ומתפייסת". למחאה הפלסטינית על הגאולה היהודית, שבאה על גבם וחשבונם של תושבי הארץ הקודמים. גם עזי רואה בציונות את גילויו של המשיח היהודי, ומביע מחאה נגדו" (שם). 16.4.2009 , , בית אבי חי חמור לבן, משיח שחור מתוך דוד שפרבר, 4 https://www.bac.org.il/specials/project/mshyh-come/article/hmvr-lbn-hmvr-shhvr 2021 , 25 ללא כותרת אסד עזי,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw