Asad-Azi_Shai-Yehezkelli-Catalog

9 לא אחת מציב עזי את החמור על גבי נדנדה. בכך הוא מעניק לדימוי היבט של משחקיות ושעשוע, ובו בזמן רומז להפרת המגבלות המוטלות על הרוכב. בילדותו מרד עזי בתרבותו והכזיב את ציפיות אימו. בניגוד למצופה ממנו, בחר לחיות את חייו הרחק מכפר הולדתו ומחייה המסורתיים של משפחתו. עזי, המתגורר ויוצר ביפו, חש את הזרות והתלישות בעיר שלעולם לא יחוש בה בית. כך, הפרש שבציוריו הוא נווד בארצו ורגליו המרחפות באוויר מדגישות את היעדר החיבור לאדמה. , הרוכב חמוש בשריון מפואר ובקסדה מקושטת. מבטו מרוכז בעוף הציד שנחת על כף ידו 31 ללא כותרת בציור ומסמל את הסינרגיה המושלמת בין הצייד ובין הציפור שמלווה אותו במסעותיו. אלא שהרוכב, שלרגליו גרביים בלבד, מעורר חיוך בהיותו רוכב על סוס־מקל, משחק ילדים חביב שנועד לרכיבה אל עבר עולמות של קסם והרפתקאות דמיון. סביבם כאוס וחורבן של הסדר הישן והמוכר. את השראתו לציור שאב עזי מן הצייר הגרמני פרנץ מארק, ), שחבריה שאפו ליצור זרם חדש ולשחרר 1914-1911 ממייסדי "הפרש הכחול", תנועה אקספרסיוניסטית גרמנית ( את העולם מכבלי האמנות המסורתית. 2016 , 31 ללא כותרת אסד עזי, 1912 , הנמר פרנץ מארק,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw