Makom-Al-Makom_catalog-new

21 בחורים שחורים, המאיימים לינוק את החיים מכל יצור שיימצא באזור. בדומה לטקטיקת ה"צילום" שנקט אולמן במיצב כאל תצלום רנטגן של האתר הפוסט־אפוקליפטי. הוא מתבונן היטב #1 בור ), שהרבני מתייחס ל 2011 ( חתונה באדמה כדי לגלות עקבות של חיים קודמים – מבני מגורים זעירים הניצבים סביב הבורות השחורים. מעניקות בכורה לפני השטח החומריים ולתחושות שהם טריטוריות וירטואליות העבודות שמהן מורכבת הסדרה אוצרים בתוכם – בטווח שבין תשוקה לחרדה. העיבודים הדיגיטליים מייצרים ומדגישים את החומריות של פני השטח, ומבליטים טקסטורות המהדהדות אלו את אלו, מאבן חול, דרך ברונזה, ועד בטון חשוף. נראה כי פני שטח אלו מעוררים, כל אחד בדרכו שלו, תחושות בעורו של המתבונן. אם להשתמש במונחי אסתטיקת ההגירה של מיקה באל ההדפסים הדיגיטליים המוצגים בתערוכה 21 ), תמונותיו של שהרבני "מכוננות מחדש את המשטח, כּעוֹר". Mieke Bal ( הם בעלי נוכחות חומרית עזה, המעוררת תחושות טקטיליות ורצון לגעת, ומעצימה בכך את "אפקט הנוכחות" שתיאר גומברכט. תכונות אסתטיות אלו ניצבות כניגוד לחוויית אובדן הקרקע ואובדן הכיוון בחלל ובזמן. ברוח דימויו הבוטני של בוריו, הייתי מכנה זאת "רדיקנטיות אופטימית". Bal, Mieke. 2008. Double Movement. In 2Move: Video Art Migration . Edited by Mieke Bal and Miguel A. Hernández 21 Navarro. Murcia, Spain: CENDEAC, pp. 15-80 #2 בור ב: רונן שהרבני, 16 תמונה 2019 מתוך הסדרה "טריטוריות וירטואליות", ס"מ 100 X 100 הדפסה דיגיטלית, #1 בור א: רונן שהרבני, 16 תמונה 2019 מתוך הסדרה "טריטוריות וירטואליות", ס"מ 100 X 100 הדפסה דיגיטלית,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw