Makom-Al-Makom_catalog-new

20 שהרבני מטפל, נוסף טריטוריות וירטואליות בסדרה על התמונות מבצרה, גם בצילומי לוויין של הר הבית בירושלים. כבר מאות שנים שאתר זה, שניצב במוקד הגדרת הזהות הדתית והלאומית היהודית, הוא זירה של עימותים אלימים בין שלוש הדתות המונותיאיסטיות. במשך העבודה על סדרת דימויי הר הבית הקרין שהרבני את תמונות הלוויין על שולחן חול בסטודיו, ועיצב בחול את תוכנית הקרקע של מתחם ההר. בכך ביקש, כדבריו, "להכניס את המקום עצמו לתוך הסטודיו". שהרבני, שבחר באתר גיאוגרפי זה, הטעון מתחים פוליטיים, מתמודד בסדרת הר הבית עם נתיבי הטראומה של גלות היהודים מירושלים מחד גיסא, ועם הקונפליקט הפוליטי והדתי העכשווי, מאידך גיסא. הסדרה איננה חותרת לפתרון. היא מציבה במרכז את החרדה, בדמות תבליט חול שניתן למחיקה במחי יד. ואולי כתשובה, שהרבני מְשַוֶוה מוצקוּת לתבליט החול באמצעות עיבוד דיגיטלי ). בעוד אולמן מנצל E23 ב, ראו עמ' 15 , א 15 (תמונות את הקרבה הכרומטית בין אדמת החמרה האדומה לבין הברזל החלוד כדי ליצור מראית עין של מוצקות בפסליו, שהרבני הופך את החול, באמצעים דיגיטליים, לקרקע יצוקה בבטון. כמיהה עזה למדרך רגל יציב עומדת בלב שני הפרויקטים האסתטיים הללו. מחייב טריטוריות וירטואליות דיון מקיף ושלם בסדרה Google לתת את הדעת על קבוצה שלישית של צילומי מעובדים. סדרה זו של שהרבני מתמקדת Earth #2 בור א) ו 16 ; תמונה 2019 ( #1 בּוֹר בתל אביב. ב) מבוססים על צילומים דיגיטליים 16 ; תמונה 2019 ( מעובדים של שולחן החול אשר ניצב בסטודיו של האמן. שהרבני הפך את פני השטח החוליים לישימון בטון פוסט־אפוקליפטי שקווים דקים, רחובות וכבישים מתוך צילומי לוויין של צמתים סואנים באזור תל אביב, חורצים בו צלקות; לפני שהתרחשה אותה אפוקליפסה, שטיבה #1 בור אינו ברור, ככל הנראה מלאו רחובות אלו חיים. : הריקנות מתפשטת #2 בור היא תמונת התשליל של , מתוך הסדרה "טריטוריות #4 בצרה א: רונן שהרבני, 13 תמונה ס"מ 100X60 , , הדפסה דיגיטלית 2019 וירטואליות", (פרט), מתוך הסדרה #4 בצרה ב: רונן שהרבני, 13 תמונה ס"מ 100X60 , , הדפסה דיגיטלית 2019 "טריטוריות וירטואליות",

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw