Makom-Al-Makom_catalog-new

18 כמה מעבודותיו המאוחרות יותר של אולמן עוסקות במתווי קרקע בני־חלוף, בקנה מידה המתאים לחלל גלריה. ), העביר האמן את תכולת ביתו לגלריית סדנאות האמנים בתל אביב. שֵם העבודה הוא למעשה 1997( יום חול ב כפול משמעות: יום של חולין בשבוע, וגם יום של חול. לאחר שהונחו הפריטים בחלל הגלריה, פיזר עליהם אולמן שכבה דקה של אדמה אדומה מְנוּפָּה. לאחר סילוק החפצים נוצרה מפת חול זמנית של בית מגוריו, שהיא גם מפה מחווה 16 "הטריטוריה עברה תהליך של דה־טריטוריאליזציה". יום חול של היעדר. כפי שכתב יגאל צלמונה, בעבודה .)2011 ), שהייתה חלק מן התערוכה "שעון חול" במוזיאון ישראל ( 11 (תמונה חתונה דומה אפשר למצוא בעבודה ביצירה זו שימשו אוצרי התערוכה ומתנדבים "משתתפים" בטקס חתונה יהודי, כשהאמן זורה שכבה דקה של אדמת חמרה על אנשים ועל פריטים כאחד. אולמן אמר שהוא עצמו שימש כ"צַלָּם", שתיעד את העקבות אשר הותיר האירוע החידתי בחול, אירוע שדומה כי מהלכו הופרע, אולי במעשה אלימות. ) חזר אולמן למטפורת הבית, ושחזר את שרטוטי E20 , ראו עמ' 12 ; תמונה 2018 ( דו־משפחתי ואחרון, במיצב מתווה בית משפחתו, ואת אלה של שכניו לבית הדו־משפחתי, באמצעות קווים דקים של אדמת חמרה. קנה המידה של העבודה הותאם לגודלה של הגלריה, והאמן כלל בה חלק ממתקני הבית, כגון מקלחות, כיורים וחדרי שירותים שהמבקרים בתערוכה הוזמנו לשוטט ביניהם. עקב שבריריותה של העבודה היה צורך לשוב ולתקנה מדי שבוע. אולמן העבודות 17 עבד עם עוזרים ותיקן מחיצות אדמה שניזוקו כאשר המבקרים בתערוכה הסתובבו בבית הזמני והשביר. הן כולן מפות זיכרון שבריריות, רוויות חרדה. דו־משפחתי ו חתונה , יום חול .420 שם, 16 Aya Lurie, Micha Ullman: Semi Detached. In Scene of Events, exh.cat ., Herzliya Museum of Contemporary Art, 17 December 22, 2018-April 27, 2019, pp. 99-94. מ"ר, צילום: אברהם חי 268 , משתתפים 100 , מיצב זריקת חול, מוזיאון ישראל ירושלים. חול חמרה, כ־ 2011 , חתונה : מיכה אולמן, 11 תמונה

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw