Makom-Al-Makom_catalog-new

16 מבקרים בתערוכות שבהן הוצגו יצירותיו של שהרבני אכן ניסו לתפוס בידיהם את החפצים הווירטואליים, יחד עם חופן ). עולה מכך, שהתממשקות החול והמדיום הדיגיטלי יוצרת עוררות חושית מוגברת, E18 , ראו עמ' 9 של חול (תמונה ועימה דיסוננס קוגניטיבי. גם עבודותיו של אולמן, על כמויות החלודה והחול הגדולות שבהן, מעוררות את חושי המגע של המתבוננים בהן. נוסף על כך, תלוליות העפר שמאזן אולמן בזהירות משרות תחושה של מתח גופני, בדומה לזו של שהרבני. שולחן חול שמעוררים הרקדנים ב הגם שעבודות אלו עוסקות בחוסר יציבותה של הקרקע ומבטאות בשלל דרכים את התפוררותה, הרי שבחינה באמצעות המושג האסתטי־פנומנולוגי שטבע, "אפקט 11 פנומנולוגית עשויה לגלות בהן "אפקט נוכחות" מייצב. ) טוען כי יצירות אמנות מסוגלות לתקשר עם H.U. Gumbrect( ), גומברכט presence effect הנוכחות" ( עבודות החול של אולמן ושהרבני 12 "רובד בקיומנו אשר פשוט רוצה את הדברים הנמצאים בעולם קרוב לעוֹרנוּ". מעצימות את "אפקט הנוכחות" שמתאר גומברכט, ובכך הן מאששות – ולו באופן חולף וזמני – את החוויה של היות נוכחים בגוף ובמקום. Gumbrecht, Hans Ulrich. 2004. Production of Presence, What Meaning Cannot Convey . Stanford: Stanford University Press 11 . 106 , שם 12 ס״מ. צילום: דניאל רחמים 90X110X75 , , ברזל, חול חמרה, זכוכית 2019 , שולחן חול : מיכה אולמן, 8 תמונה

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw