Makom-Al-Makom_catalog-new

15 אף שהוא נראה 9 נזיל ונוטה להתפזר. החול מוחזק בתוך גבולותיו של מכל הברזל על חודו של איזון המתוח עד הקצה. מוצק, גוש האדמה שנוצר בקפידה בתוך המכל הוא שברירי עד מאוד, ומגע קל שבקלים עלול להפילו ממקומו. מובן של אולמן הופך קרקע רגילה לחול טובעני של שהרבני, גם פסלו שולחן חול מאליו, כיסא זה איננו מקום מושב. כמו ובו בזמן חותר תחת משמעותם הסמנטית של כיסאות: פריטים יציבים ומוצקים המאפשרים מושב בטוח. מכלים ), עבודה שהיא חלק מסדרת 6 (תמונה חצות ) של אולמן, מורכבת ממכל ברזל גדול בדמות בית 1988 ( , כיסא גנרי, המכיל פירמידה עשויה מחול חמרה. כמו גם בפסל זה משתקפת הטכניקה של אולמן – חול הנתון בשיווי משקל שברירי ומסוכן – תוך יצירת רושם הוא בבחינת בית, חצות כוזב כי הוא מוצק ויציב. אם כי אז בית זה הוא אל־ביתי מיסודו, במונחיו של פרויד ). זהו בית Das Unheimliche, The Uncanny( ,)E17 ' , ראו עמ 7 (תמונה יום רדוף, מאוים משבריריותו. יצירה שגם היא חלק מסדרת מכלים, היא פניו האחרים . גם בו ניצב אותו הבית הגנרי, אך כתמונת חצות של תשליל, נגטיב, שלו: כאן הבית הוא גוש שרוקן מתכולתו, ואם יקרוס אל תוכו, יהיה לקבר ענק. , שולחן חול מוטיב הבית החלול, תמונת תשליל החצובה בעפר, חוזר ונשנה בעבודתו של אולמן; למשל, בעבודה ). בתחתיתה של מסגרת השולחן העשויה ברזל נוצר מִפתח 8 (תמונה 2019 שהוצגה בביאנלה של ירושלים ב־ מחורר שצורתו צורת בית; כאשר החול נשפך דרך המפתח נותר מכתש בדמות הצורה הגנרית החוזרת בעבודותיו , העבודה נסמכת על שיווי משקל עדין הנשמר חצות ו יום של אולמן – בית רפאים. כמו בפסלי האדמה הגדולים יותר, באמצעות עיצוב אלכסוני של החול בזווית מדויקת, שמעבר לה הוא עלול להישפך בכל רגע. שולחנות הברזל שלו, 10 אולמן החל לערוך ניסויים בשולחנות חול מחוררים בעקבות ביקור במחנה ההשמדה אושוויץ. באמצעות תחתיותיהם המחוררות, הופכים על פיה את ההבטחה כי לפנינו עצם מוצק היכול לשאת משקלות ועומסים. ), גם מכלי החול של אולמן אינם מממשים הבטחה זו. שהרבני מבטא 4 ו־ 3 של שהרבני (תמונות שולחן חול כמו חשש דומה מפני הלא יציב והחולף, באמצעות קפיצת דרך אסתטית־טכנולוגית מפסלי אדמה למציאות וירטואלית. ועם זאת, חומריותם של גרגירי החול מְשַוָוה לעבודותיו צביון חושני במובהק. המתבונן בשולחנות החול של שהרבני מתקשה להבחין בין הפריטים הווירטואליים המוקרנים על החול לבין החומריות של המדיום עצמו. פני השטח ותלוליות החול, בעבודותיהם של אולמן ושהרבני כאחד, מעוררים דחף עז להשקיע בהם אצבעות או לאסוף חופן חול בכף היד. The Israel Museum. 2011. The Work of Micha Ullman: Containers. Video, 0:00-1:53, posted by museumisrael, 9 September 7. Available online https://www.youtube.com/watch?v=T1V0JJrXznU&feature=player_embedded#at =en&fs= (accessed 6 October 2019) .2011 , ירושלים: מוזיאון ישראל, שעון־חול, עבודתו של מיכה אולמן יגאל צלמונה, 10 , מן הסדרה "מיכלים", 1988 , חצות : מיכה אולמן, 6 תמונה ס"מ. 253X320X240 , ברזל וחול חמרה צילום: מוזיאון ישראל, ירושלים / אברהם חי

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw