Makom-Al-Makom_catalog-new

14 הכיסאות בסימולציה הדיגיטלית של שהרבני, אשר מתאמצים להישאר מעל פני הקרקע, מזכירים פרט מתוך הוא מיצב פסלי חול של למטה שהוצגה במוזיאון ישראל בירושלים. 2011 "שעון־חול", תערוכתו של אולמן משנת פריטים ביתיים, כגון שולחנות וכיסאות, אשר נראים כשקועים מתחת לרצפת חלל התצוגה. כיסא שקוע, פרט מתוך ), מורכב משני מכלי ברזל 5 (תמונה למטה המיצב חלודים המלאים עד קצותיהם באדמה אדומה. פני השטח של העפר, גרגרי אדמה יבשה שסוננו עד דק, מעלות בדיוק, וכך הם תלויים על 35 מאוזנים בזווית של בלימה, כששינוי זעיר יגרום לעפר לגלוש אל מחוץ למכל. שיווי המשקל ביצירה זו שברירי מאוד. מוצקותן לכאורה של העבודות נעוצה, בין השאר, בדמיון שבין צבעו של הברזל החלוד לזה של האדמה האדומה. כפי שהסביר 2011 אולמן בריאיון וידיאו לרגל פתיחת תערוכתו ב־ במוזיאון ישראל, ברזל וחול הם בגדר ניגודים, אך בו בזמן ניתן להצביע על דמיון מהותי ביניהם. צבעיהם הדומים של החול והברזל, אמר, מסווים את העובדה שחומריותם הפוכה לחלוטין. בעוד ברזל הוא מוצק וקבוע, חול הוא ס"מ 170X115 , . הקרנה על שולחן חול 2014 , שולחן חול : רונן שהרבני, 3 תמונה , ברזל וחול חמרה, 2009 (פרט), למטה : מיכה אולמן, 5 תמונה ס״מ, אוסף מוזיאון 43 X45X27 , 2 חלקים, מידות משתנות, ממצא 12 ישראל ירושלים ואוסף המוזיאון היהודי ברלין. צילום: מיכה אולמן

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw