Makom-Al-Makom_catalog-new

10 5 "בבור יש שני אלמנטים: האוויר של הבור הוא הרוח, ואדמת הבור היא החומר" בורות רבים חפר מיכה אולמן במשך עשרות שנים של עבודת אמנות. סוגי חול רבים חש בין אצבעותיו. דרורית גור אריה מצטטת את אולמן: "בור המלא רִיק?". אולי אחדות סדוקה של זכר ונקבה, בין החיתוך האלים של החדירה לקרבי האדמה לבין הערימה ההיולית, הרכה והחושנית שנדלתה מתוכה. הערימה והבור, שלפעמים אולמן מדמה אותו 6 לרחם... והוצאת האדמה ממקומה, יוצרת "מתח של ניתוק וגעגוע של החומר לחזור למקומו". ההקבלה ל"בורות של אולמן" נמצאת בעבודותיו של שהרבני המוקרנות על ארגזי החול. שהרבני מעניק לצורות הווירטואליות יֵשוּת מִשֶל עצמן. במקום לעסוק בחומר ממשי, הוא משתמש ב"אל־חומר". ההקרנה איננה חומר, ובדומה לאוויר איננה תופסת מקום, אין לה מסה או נוכחות גשמית. היא מזמינה התייחסות לאל־חומר כאל מצב, בין אם מצב פיזי, מטאפיזי, מרחבי או גיאוגרפי. מקום/אל־מקום באחד הראיונות מצוטט אולמן: "אם ניקח את המילה 'מקום', נגלה שבעברית היא בעצם מילה אינסופית. היא כוללת את החומר הכי קונקרטי ואת הרוח הכי מופשטת". בהמשך לאולמן, גם שהרבני חוקר את הערך "מקום" במובניו הרחבים והעמוקים. זו התייחסות המכילה את המקום הגשמי אך גם הרוחני, התייחסות למושג הבסיסי ביותר שהוא הבית, שהיא התייחסות רגשית עמוקה. העבודות מציפות רצף של קשרים מוחשיים וגיאוגרפיים הכרוכים באלגוריה לגרעין פנימי עמוק ביותר, ראשוני, קיומי, גרעין של קשרי דם, אדם ואדמה. . 19.06.2013 , מיכה אולמן: חופר בורות, עושה חתונות מיה שטיין, ריאיון עם מיכה אולמן, 5 . 2016 –מרץ 2015 , נובמבר בִּיבְּלִיוֹלוֹגְיָה: הספר כגוף דרורית גור אריה, אוצרת מוזיאון פתח תקוה, במאמר לאשכול התערוכות 6

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw