Makom-Al-Makom_catalog-new

8 המפגש עם מיכה אולמן הוזמנו שניהם להציג בתערוכה "העץ 2014 שהרבני הכיר את יצירתו של אולמן כאמן ישראלי ותיק ומשפיע. ב־ , אשר נבנתה 2014 , כוס שם הקים אולמן את העבודה המוצגת דרך קבע, 1 הנדיב" בגלריה לאמנות אום אל־פחם. במיוחד לחלל ולמקום. אולמן הגיע כדי לראות את החלל, לחפש אדמה באזור, ולבצע בה פעולות ותהליכים שונים: איסוף, גירעון, סינון ועוד. במהלך הימים הללו התלווה שהרבני לסיוריהם של אולמן ואנשי צוות הגלריה, בחיפוש אחר הרעיון לעבודה ואחר האדמה המתאימה. הוא שוחח ארוכות עם אולמן, ולמד ממנו על דרכי עבודתו ועל אופן חשיבתו. שהרבני התרשם מהמפגש עם האמן הוותיק, שהיה בעל ניסיון רב, ויחד עם זאת בעל גישה בתולית של הקשבה, ללא ידיעה מוקדמת מה בדיוק הוא מחפש: "כל הזמן לפתוח את הצינורות" (מסמן בידיו על ראשו ואוזניו), "יוצא לחפש ולא יודע מה בדיוק אמצא. אני מקשיב, מתבונן, פתוח לעולם סביב". , שנוצרה תוך כדי הקמת התערוכה, והיא 2014 , קלף בעקבות המפגשים הללו יצר שהרבני את עבודת הווידיאו הוצגה בגלריה באום אל־פחם כשהיא מוקרנת על דלת, קלף מתייחסת לאופן עבודתו הייחודי של אולמן עם האדמה. מוצגת גם בתערוכה "מקום/אל־מקום: רונן שהרבני פוגש את מיכה אולמן" בגלריית קלף , של אולמן. 2014 , כוס לצד האוניברסיטה הפתוחה. תהליך העבודה על התערוכה הנוכחית התפתח לאיטו תוך הקשבה ופתיחוּת. שהרבני חזר לחומרים המוקלטים והמצולמים מאותם ימי הקמה באום אל־פחם, ולהדהוד השיחה עם אולמן. , נשמע קולו של אולמן המדבר. ההברות הולכות ונערמות זו על זו עד שלא ניתן להבין את 2020 , אנכים בעבודה הנאמר. בהדרגה מתחיל להיווצר סינכרון בין רצועות הסאונד, והדברים הולכים ומתבהרים: "לתת ל... לתחושות לדבר... לתת ל… לתחושות לדבר…". תנועות הסאונד העולה ויורד, נעכר ומתבהר, מורגשות בהתאמה לתנועת המטוטלות בחלל. התנועה היא חזקה, דומיננטית ומורגשת מאוד. זהו המסע בו חוויית השיחה וההדהוד שלה פורצים את גבולות הלוגיקה והמושכל. בין אנך בנאים למטוטלת מהותו של אנך הבנאים, המשמש כלי מדידה לזווית הישרה של הקיר, היא החתירה למצב סטטי. רק כאשר הוא נייח יש בכוחו לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר. לעומתו, מהותה של המטוטלת היא ניידוּת ותנועה. הנה כי כן, האנך והמטוטלת, כל אחד מהם, הוא ניגודו של האחר. לאמיתו של דבר, בדרך לחיפוש הפתרון מלמד האנך מהו טווח הטעויות, וגם מהו סך כל התשובות. למעשה, התשובה איננה מוחלטת, אלא היא כלי חשיבה. האנך מתנודד, יוצא מסינכרון וחוזר לסינכרון של תנועה עם כל שורת האנכים האחרים. הוא משמש מטאפורה לתהליך של שיח. אוצר: דניאל כהנא. 1

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw