מילות מפתח: לקויות למידה; שילוב; היבטים חברתיים התנהגותיים ורגשיים; בריונות ברשת
פרופ' טלי היימן היא חוקרת של היבטים רגשיים וחברתיים בילדות מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, ובעבר עמדה בראש המחלקה. מחקריה מתמקדים בהתמודדות משפחתית עם לקויות, בתפיסות ובעמדות של מורים, בשילוב בית-ספרי, בהתנהגות אלימה ברשת ומחוץ לרשת בילדים ובבני נוער, ובתרומה של טכנולוגיות סיוע לסטודנטים עם צרכים מיוחדים. היא בוחנת התנהגות בריונית בהקשר לנפגעים, לתוקפים ולעדים ברשת. נוסף על כך, היא בודקת את הקשרים בין התנהגות זו לבין משתנים כדוגמת תמיכה חברתית, בדידות ומסוגלות עצמית.
פרופ' היימן זכתה במענקי מחקר של קרן שלם ושל המדען הראשי של משרד החינוך. היא משתתפת בכמה קבוצות מחקר של האיחוד האירופי שעוסקות באלימות ברשת, בטכנולוגיות סיוע לאוכלוסיות מיוחדות ובהתמודדות של צעירים עם בריונות ברשת. היא הייתה שותפה בפיתוח ובהערכה של תוכניות מניעה והתערבות לאומיות ובין-לאומיות בעבור תלמידים, מורים והורים להתמודדות עם אלימות ברשת. פרופ' היימן חברה במרכז המחקר לחדשנות בטכנולוגיות למידה באוניברסיטה הפתוחה ובוועדות של המועצה להשכלה גבוהה לבדיקת תוכניות לימודים בחינוך המיוחד.