מילות מפתח: מנהיגות חינוכית; מחויבות; התנהגות אזרחית ארגונית
פרופ' רונית בוגלר היא חוקרת בתחום מִנהַל החינוך מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. מחקריה עוסקים במנהיגות, במחויבות מקצועית ומחויבות לארגון, בהעצמה, בהתנהגות אזרחית ארגונית (התנהגות וולונטרית שהיא מעבר להגדרת התפקיד) ובלחץ להתנהגות שכזו. פרופ' בוגלר בוחנת כיצד סגנונות מנהיגות שונים משפיעים על תוצרים ארגוניים, כגון שביעות רצון של מורות ומורים או מחויבותם למקצוע ההוראה ולבית הספר. היא חוקרת את תפקוד בית הספר ויעילותו באמצעות בדיקת ההון הפסיכולוגי שמשפיע על התנהגויות וביצועים רצויים של עובדים. מחקריה עוסקים גם בהשפעות של מדיניות החינוך על מנהיגות בית ספרית, ובהשפעות של האוטונומיה הבית ספרית על פדגוגיה חדשנית. מחקריה על ניהול ומנהיגות בבתי ספר זכו למענקי מחקר מכובדים ממשרד החינוך, פרסומיה מופיעים בכתבי עת מובילים ועבודתה מצוטטת לעיתים קרובות בספרות המדעית. מאז שהשלימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת סטנפורד הייתה ממובילות תחום החינוך באוניברסיטה הפתוחה. פרופ' בוגלר כיהנה כיו"ר מועצת הסגל האקדמי ועמדה בראש תוכנית התואר השני במִנהָל, מדיניות ומנהיגות בחינוך ובראש תחום החינוך באוניברסיטה.