מילות מפתח: ידע ועיסוק חינוכי; חינוך פרופסיונאלי; תכנון לימודים בהשכלה הגבוהה; פיתוח מקצועי של מורים
ד"ר איילת בכר היא חוקרת של הוראה ולמידה מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. מחקריה מתמקדים בחינוך פרופסיונלי, פיתוח ידע ומומחיות בהוראה, פרופסיונליזם במערכות חינוך ותכנון לימודים בהשכלה הגבוהה. בשלוש השנים האחרונות, זכתה איילת במספר מענקי מחקר חשובים: מענק מחקר לשנתיים לד״ר בכר הוענק מקרן משפחת ליאון על בחינת ממדים של פרופסיונליזם בתפקיד חינוך כיתה בישראל. מענק נוסף מקרן רוטשילד ניתן לד״ר בכר יחד עם חוקרות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב עבור מחקר שבדק את חוויותיהם של סטודנטים מאוכלוסיות מוחלשות בפריפריה, במעבר להוראה מקוונת מרחוק בזמן מגפת הקורונה. כמו כן, ד״ר בכר היא חלק מצוות מחקר שגויס לחקור יוזמה משמעותית בשדה החינוך המקדמת הטמעת טכנולוגיה תומכת למורים ליישום הערכה מעצבת מבוססת סקרים לתלמידים בבתי ספר, בהובלת גופים כמו ברנקו וייס, חותם וקיימא. מחקריה של ד״ר בכר פורסמו בכתבי עת חשובים בתחום החינוך והוצגו בכנסים בינלאומיים יוקרתיים למחקר חינוכי בארצות הברית ובאירופה. מאמרה על עתיד הפרופסיונליזם בתחום הכשרת המורים נבחר לאחרונה לפרסום בגיליון מיוחד בכתב העת המוביל Journal of Teacher Education שיצא לאור בשנת 2024.