תחומי דעת בחיים עצמם
המחקר ההיסטורי שמתמקד בחיי היומיום לא רק מרחיב את הידע שלנו על העבר. הוא חשוב גם משום שהוא מסייע בחשיפת המסרים והערכים שהועברו לנשים לאורך הדורות במדריכי הורות, בהנחיות לשמירה על היגיינה ובמדורי דיאטה. ולצד כל אלה, הוא מגלה כמה עוצמה והשפעה היו לנשים שהשתמשו בידע שצברו. עיון בעיתוני הנשים מצביע על כך שנשים חוללו מהפכות משמעותיות ביותר באמצעותו.
כך לדוגמה, חלוצות המטבח הישראלי, אלה שהיו חתומות על מדורי התזונה שהתפרסמו בעיתוני הנשים, היו כולן בוגרות פקולטות לכלכלת בית ובהן ד"ר שרה ברומברג, ד"ר ארנה מאייר, ליליאן קורנפלד וציונה קטינסקי רבאו. המתכונים שהן כתבו והפיצו השפיעו לעיתים לא פחות ואולי אף יותר ממאמרים ציוניים שנכתבו על ידי אחד העם, רופין ובן גוריון. לא זו בלבד שהן שינו את החיך הלאומי, אלא שדרך האוכל הן היו מעורבות בשלל תהליכים חברתיים, פוליטיים ומדיניים.
באמצעות ידע על תזונה הן תרמו להקמת מפעל ההזנה של ילדים בבתי ספר והעמידו את הבסיס לכינון חברת רווחה. באמצעות תכנון מדיניות תזונה, הן סייעו בקליטת הגירה, ובעזרת תפריטי הצנע הן אפשרו את מבצע קיבוץ הגלויות ההמוני. בעזרת מתכוני תפוזים, קישואים וחלב הן התאימו את דפוסי האכילה של האזרחים ליבול המקומי ובכך סייעו לחקלאות. הן לימדו את החברים הצעירים בקיבוצים לבשל ואת הנשים במושבים ובעיר לטפח גינות ירק שסייעו להן להיות עצמאיות ולשרוד בתקופות של שפל.
היררכיה של ידע והסללה חברתית
אז נכון, צריך להיזהר מאידיאליזציה של השכלה בתחומים נשיים ולהקפיד שהיא לא תשמש את מי שחושב שנשים מסוגלות למלא רק תפקידים שבאופן סטריאוטיפי נחשבים נשיים. רצוי שנשים וגברים יוכלו לבחור ללמוד תחומים מגוונים, ללא היררכיה של ידע וללא הסללה חברתית. ובכל זאת, צריך לזכור שההיררכיה של הידע, והחלוקה שלו לגברי ונשי, משעתקת את יחסי הכוחות החברתיים. לכן, לא מספיק לשכנע נשים ללמוד תחומים שנחשבים גבריים או לכוון גברים לתחומים נשיים, ויש לפעול למען ייחוס ערך גדול יותר לתחומי ידע שנחשבים נשיים. הגיע הזמן להבין שההשכלה שנשים נוטות לרכוש חשובה לחברה לא פחות מהידע שגברים רוכשים.