מילות מפתח: טכנולוגיות למידה; פסיכולוגיה במרחב הדיגיטלי; פדגוגיה דיגיטלית; למידה מקוונת
פרופ' אינה בלאו היא חוקרת של טכנולוגיות למידה ופסיכולוגיה במרחב הדיגיטלי מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. היא משמשת כראש התוכנית לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה, ועומדת בראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה. מחקריה מתמקדים בבחינת ההשלכות של שילוב טכנולוגיות חדשניות על תהליכי למידה, ובהוראה ובהדרכה במערכת החינוך ובאקדמיה. כמו כן, היא חוקרת את המאפיינים של תקשורת מקוונת ואת השלכותיהם על אינטראקציה והתנהגות אנושית.
פרופ' בלאו זכתה במענקי מחקר רחבי היקף מהמדען הראשי במשרד החינוך למחקרים בנושאים של הוראה, למידה והערכה מקוונת. היא עוקבת אחר תהליכים פדגוגיים וההתפתחות המקצועית של מורים, ומחקריה מסייעים לקובעי מדיניות במשרד החינוך. מענק מחקר גדול ממשרד החינוך סייע לה לבחון בצורה מקיפה ולאורך זמן כיצד מתפתחת אוריינות דיגיטלית בקרב תלמידים בישראל. פרופ' בלאו פרסמה עשרות מאמרים בכתבי עת יוקרתיים, שזכו לאלפי ציטוטים. היא חברה במערכת כתב העת The Internet and Higher Education ובוועדות של המועצה להשכלה גבוהה בנושאים שקשורים בלמידה דיגיטלית.
פרופ' אינה בלאו משמשת כיום כדיקנית הפיתוח באוניברסיטה הפתוחה.