ד"ר יעל סידי היא חברה במחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, ועומדת בראש התואר השני לחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה. מחקריה מתמקדים בתהליכים מטה-קוגניטיביים בהקשר של מטלות מגוונות, כגון פתרון בעיות וחשיבה יצירתית. לדוגמה, היא בחנה האם אנשים יודעים להעריך באופן מדויק את מידת המקוריות של רעיונותיהם, והראתה שאנשים נוטים לחשוב שהם פחות מקוריים מכפי שהם באמת. כמו כן, ד"ר סידי בודקת השפעות של שילוב טכנולוגיות מתקדמות בלמידה ותהליכים חברתיים שמתרחשים בלמידה מקוונת. עבודתה מראה כי כישורים מטה-קוגניטיביים עשויים לקדם למידה עצמאית ארוכת-טווח, ויכולות אלו חשובות במיוחד בסביבות עתירות טכנולוגיה. ד"ר סידי זכתה לאחרונה במענק מטעם קרן ספנסר. במחקר זה היא בוחנת את ההשפעה של למידה מקוונת סינכרונית על תהליכים מטה-קוגניטיביים של קבוצת הלומדים.