תקציר: משתמשי הרשת חשופים יותר ויותר למערכות
אינטרנטיות המושתתות על השתתפות פעילה של הציבור. האם השתתפות זאת היא סימטרית ודמוקרטית?
תרומותיהם הוולונטאריות של גולשים, בצורה של טקסט, תמונות , מוסיקה וחומר דיגיטאלי אחר, מהוות סוד ההצלחה של מערכות אינטרנטיות רבות, כמו וויקיפדיה, Flickr, טוקבקים, v פורומים ועוד. התרומות והשתתפות הקהל מהווים תנאי הכרחי לעצם קיומן של מערכות השתתפותיות המכונות Web 2.0.
מה מסביר את ההתגייסות רבתי של הקהל להזנת הרשת בתכנים ותגובות, ולתחזוקתה?
כיצד נוצרת המוטיבציה להשתתף, וכיצד נשמרת ההנעה אצל פרטים והקהל הרחב?
מהם התמריצים להשתתפות ולתרומה?
אילו מן התמריצים "עובדים" טוב יותר?
האם יש יתרון לתמריצים כלכליים או לחיזוקים חברתיים?
מה יכולים ללמוד מתכנני ומנהלי מערכות אינטרנט, למשל מערכותWeb 2.0 , על בניית מבנה הקשר עם קהליהם כדי לעודד השתתפותם ?
|