איך שתי האהבות שלי, טכנולוגיה והוראה, הפכו למציאות היברידית כה נוכחת בחיי?
במרץ 2020 מצאתי את עצמי, כמו רבים אחרים, נדרשת לאמץ באופן מיידי כלים דיגיטליים וליישם אותם בהוראה. ראיתי בכך הזדמנות לשלב בין שתי אהבותיי המקצועיות: הוראה וטכנולוגיה.
פלטפורמת הזום הפכה למקום המפגש והלמידה, כתחליף למפגש האנושי. כמרכזת הוראה וכמנחה, אתגר זה הציף תהיות רבות:
איך אצליח לסייע לסטודנטים.ות להתגייס ולהתחייב ללמידה בתקופת חוסר ודאות ויציבות? איך אשמור על עניין ומעורבות מצד הסטודנטים.ות? איך אאפשר מרחב להיכרות בין־אישית כאשר הזום והסגרים חוצצים בינינו? איך אקנה להם.ן מיומנויות אקדמיות?
מאחר שרציתי לחולל שינויים מהותיים – פדגוגיים וטכנולוגיים בדרכי ההוראה שלי, רכשתי כלים דיגיטליים חווייתיים התורמים להוראה בהיבטים שונים: היכרות, תרגול, שיח עמיתים.ות, יצירת עניין, וסקרנות ומעורבות אקטיבית של הסטודנטיות והסטודנטים בלמידה.
לדוגמה, עשינו שימוש בסקרים, בשאלות פתוחות ובענני מילים באמצעות ה־
Mentimete, הסטודנטים והסטודנטיות עבדו בחדרים, הייתה קריאה משותפת של טקסט מקור וסיכום המאמר ב־
Google Docs. התוצרים הכתובים הוצגו במליאה.
כמו כן, נעשה שימוש בכלים דיגיטליים נוספים, כגון Nearpod, Wordwall ו־Google Forms לצורך עבודה עצמאית ו/או התנסות בסימולציות.
במשך הזמן התרחב המהלך גם לצוותי הקורסים שאני מרכזת. הנחיתי אותם איך להשתמש במיומנויות ובכלים אשר הוטמעו וימשיכו להיטמע כאבני יסוד בהוראה ובלמידה בקורסים.
לסיכום, העתיד כבר כאן. הוראה באמצעות טכנולוגיה היא לא דבר רגעי הנועד לתת מענה למשבר זמני, אלא שינוי מהותי ותפיסתי שמשנה את דרכי ההוראה והלמידה.